De gemeente 's-Hertogenbosch wil de Bossche Spoorzone op de kaart zetten. De kerndoelgroep waarop we ons gericht hebben is de midden 30er die op zoek is naar nieuwe vormen van wonen, beleven en uitgaan. Een doelgroep die snakt naar een deelcultuur en zelfvoorzienend wonen. Het zijn de early adopters van onze stad. Deze doelgroep durft scherp te kiezen, maar ook bestaande bewoners, bedrijven en onderwijsinstellingen kunnen meegenieten en profiteren van hetgeen deze doelgroep teweeg brengt.
De Spoorzone is een dynamisch gebied waarin verbinding centraal staat. Verbinding met andere omliggende steden, maar ook de verbinding tussen verschillende doelgroepen. De Spoorzone verbindt onderwijsinstellingen met elkaar door te werken aan een onderwijscampus. Ze verbindt ondernemers met elkaar door creatieven een gezamelijke plek te bieden. De Spoorzone brengt culturele hotspots samen tot een bruisend gebied. Ze clustert ambachtslieden naast ICT start-ups, zodat er nieuwe verbindingen ontstaan.
Studio Daad ontwikkelde het creatief concept en bepaalde de koers voor de communicatie-uitingen van de Bossche Spoorzone. Kernwoorden voor het ontwikkelen van de visuele identiteit: verbinding, gelaagheid en het rauwe randje.
Korte video in samenwerking met Kinsmen Collective: https://vimeo.com/451489118
Studio Daad
Burg. Jhr. von Heijdenlaan 11
5242AB Rosmalen